fredag 25 januari 2008

Another sunny day

Än en gång på Bratislavas flygplats; börjar kunna rutinerna här rätt bra nu. Byråkratsnutarna i Österrike bestämde sig för att kalla in bussen till flygplatsen på bromskontroll, vilket gav en försening på 40 minuter. På vägen mellan Bratislavas centralstation och flygplatsen var jag iochförsig ensam i bussen, så det blev både möda och lyx på samma resa.

Nu skiner solen och himlen är klar och blå. Det ser ut att bli toppenväder att resa i. Hoppas det håller i sig någon timme till.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Hej! En liten fråga: Hur tar man sig bäst till och från Bratislava flygplats? Vilket bolag ska man åka med och finns det flera? Jag ska snart göra denna resa.

Patrick sa...

Det finns ett flertal bussbolag som kör sträckan, för mellan 8 och 10 € en väg. RyanAir samarbetar med TerraVision, man kan köpa biljett till dem på RyanAir-flyget, de avgår typ en halvtimme efter att planet landat. Annars är det Eurolines eller Slovaklines som går oftast. Det finns även en som heter Postbus, men den har jag aldrig åkt med.

De avgår alla precis utanför ankomsthallens utgång. Resan tar ungefär 90 min, bussarna är bekväma. Himla smidigt!

När åker du ner?

Hanna sa...

Jag kollade ryan airs hemsida och då såg det inte så bra ut. Men det lät ju himla smidigt! Jag åker ner den 22:a.

Patrick sa...

Kolla http://www.terravision.it, där finns priser och tider. Om deras tider inte funkar, kolla på http://www.oebb.at vilka tider de kör.