torsdag 24 januari 2008

Over now

Tjohej, nu har jag haft sista tentan här. Nu bär det av till Sverige en sväng, sen tillbaka hit ett par dagar, och sen iväg till Sydkorea (och Japan). Om allt klaffar (håll tummarna) lämnar jag över hyreskontraktet till en intressent i början av mars och återvänder då till Sverige.

De flesta av de andra utbytesstudenterna ska också åka, tog avsked av några av dem idag efter provet (var ute och drack vin på gemytlig lokal med norsk respektive svensk kamrat, var väldans trevligt). Även om kurserna varit lite stökiga och administrationen inte den bästa så har det varit en hel del trevliga människor här.

Tog en promenix i nionde distriktet idag, lägger upp lite bilder inom kort.

Uppdatering: Lite bilder, efter mycken väntan...

Universitetsbyggnaden på kvällen.


Wotivkirche.


Streetart på Währinger Strasse.


Bagelställe vid Schottentor. Här åt jag en italian bagel för 3,50 €. Det här är det enda stället med bagels jag hittat i Wien hittills.

2 kommentarer:

Marcus sa...

Japan- sweet! Där bodde jag ett år. Ha en trevlig resa nu då om allt klaffar!

Patrick sa...

Ah, då får du gärna tipsa om bra grejer att göra (om man har fem dagar i Tokyo).