lördag 12 januari 2008

Walking into Clarksdale

Efter ett par dagar med småkymighet över min nya bonings brister i internetuppkopplingen, en kaosig kommande studievecka, saknad av älskling och vänner och annat blev jag ikväll på riktigt gott humör av något så enkelt som en promenad i den ljumma Wienkvällen. Det är faktiskt en fantastiskt vacker stad jag bor i, och att på bara några minuter kunna vara nere vid MuseumsQuartier eller vid det pampiga parlamentet, rådhuset eller operan gör att irritationen över att det är alltid är lekstuga i korridorsköket och andra struntsaker framstår i sin faktiskt futtiga dager.

En god kaffe kan ha samma effekt. En klunk av en god cappuccino eller - om man är i Sverige - ett gott mellanrostat brygg sådär framåt eftermiddagen kan vända en känsla av allmän utmattning och inspirationslöshet till närmast barnslig glädje över tillvaron.

Imorgon har LSF retorikseminarium borta på universitetscampus (som ligger en bra bit från universitet) som jag tänkt gå på. Har vi tur får vi på måndag tag på biljetter till Don Giovanni, och i veckan ska jag försöka åka ut till Schönbrunn, där (aningen pinsamt nog) inte varit än.

Inga kommentarer: