måndag 1 oktober 2007

Installerad

En tågresa från ena änden av staden till den andra förde mig till mitt hem för åtminstone ett par månader framöver:

Efter att ha hämtat ut nyckel installerade jag mig i ett rum inte helt olikt de halvöppna kriminalvårdsanstalter i Sverige har. Men jag ska inte klaga. Kyl, kokvrå, stort badrum, snabbt nät (för det facila priset av 10 fredspengar/månad). Till både läge och utseende påminner området om (nya) Bergshamra, eller kanske Frösundavik. Med buss 27A eller tram 26 (eller till fots) tar man sig till Kagran, den närmaste t-banestationen, och från den tar det ~10 min in till stan.

Eftermiddag och kväll ägnades åt lunch och kaffe i staden, avverkande av punkter på att göra-lista och en promenad i kvarteret. Imorgon ska jag registrera mig på ett medborgarkontor och försöka hinna kika in universitetet.

Grüss Gott!

Inga kommentarer: